top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • קטרינה מוניץ

תהליך מומלץ בבניית אתר

הפוסט הזה נכתב בעקבות שאלה שעלה בקבוצת התוכניסטים על ספקים ותהליך נכון שמומלץ לעשות כשרוצים להקים אתר לעסק קיים או חדש. מי שהעלה את הפוסט נפגש עם מספר ספקי משנה שעוסקים כל אחד בנפרד בתחומים שונים: בניית אתר, קידום אתר, עיצוב, כתיבת תוכן וכך הלאה. תהליכים אלה קשורים אחד לשני ומשפיעים אחד על השני ולכן לא יכולים להיות מנותקים לחלוטין זה מזה. אז לא פלא כשמתחילים תהליך כזה, עושים פגישות ראשוניות ויוצאים מבולבלים.


אז מה עושים? איך מנהלים נכון הקמה של אתר? מה השלבים שצריך לעבור בדרך?


באתי לעשות לכם סדר והחלטתי שהנושא הזה חשוב מספיק כדי לעצור (רק לרגע, אל דאגה) את סדרת הפוסטים שלי על מחקר מתחרים ולבדוק במבט על את התהליך שאני ממליצה לעשות כשניגשים לבנות אתר.


שלבים בבניית אתר

להבין את השוק

לפני שניגשים לבנות אתר נדרש להבין בכלל את הצורך בהקמת אתר. נכון, אתר הוא כלי שיווקי חשוב ומדהים ואני עוסקת פה בבלוג הרבה בסיבות ללמה להקים אתר- למשל יצירת נכס דיגיטלי בלעדי שלכם שמאפשר לכם לשלוט על התוכן, דרך הצגתו ולבצע בקרה וניטור נתונים על מה המשתמשים עושים באתר שלכם, באיזה תוכן הם מתעניינים ומה מניע אותם ליצור עמכם קשר.


יחד עם זאת, אתר לא נוצר בוואקום ולכן יש צורך לשאול ולהבין מספר שאלות:

  1. מי קהל היעד שלנו? מה מעניין אותם ואיזה מידע הם מחפשים? מה הצורך והכאב שלהם שהמוצר או השירות שלנו נותנים עליו מענה?

  2. איפה הקהל יעד שלנו מחפש וצורך את המידע שהוא צריך? האם זה מבוסס המלצות? פייסבוק? גוגל? אולי זה קהל לא ישראלי שצורך את המידע שלו בפלטפורמות או מנועי חיפוש אחרים? האם הקהל שלנו צורך את השירות או המוצר בדיגיטל או בכלל באופליין- ''בחיים האמיתיים''

  3. מה קיים בשוק ובעיקר מה חסר בשוק- מי הם המתחרים שלנו, מה הם עושים ואיזה צורך נשאר ללא מענה? תוכלו להעמיק בלמה צריך לעשות מחקר מתחרים פה.

מענה לשאלות האלה יעזרו לכם להבין מה המתחרים עושים, איפה קהל היעד האידיאלי שלנו נמצא ומה הדרך הכי טובה להגיע אליהם. הכי חשוב: זה יעזור לנו להבין אם יש צורך באתר, אם כן, באיזה שפה, פלטפורמה ואיך כדאי שהוא יהיה בנוי.


חקר מילות מפתח

בהנחה שהגעתם למסקנה בעקבות מחקר שחייבים אתר- מתחילים קודם כל מחקר מילות מפתח, כדי להבין איך העמודים הראשונים צריכים להיות בנויים, החל משמות הלינקים, פריסת העמודים, כותרות ותוכן.

לא מומלץ להתחיל לבנות אתר לפני שעשיתם מחקר מילות מפתח - מהסיבה הפשוטה שהתוכן שלנו צריך להיות רלוונטי, הוא צריך לדבר בשפה של השוק ולהיות מחובר לביטויים ומושגי מפתח רלוונטיים. מילות המפתח הן כלי ראשוני לבנייה נכונה של אתר, הן לא נמצאות רק בתוכן עצמו אלא צריכות להופיע גם בכותרות, בשמות הלינקים, בתיאורי תמונות וכך הלאה. בנייה של אתר שלא מבוסס על מחקר מילות מפתח יכול ליצור לכם עבודה כפולה ועריכה של תוכן, דבר שיקשה עליכם יותר לקדם אותו אחר כך במנועי חיפוש. לכן אל תתעצלו ותתחילו משם. זה גם יחדד לכם יותר את ההבנה והצורך של השוק וקהל היעד שלכם.





אפיון אתר

אחרי שיש לנו מספיק מידע על השוק, קהל יעד, מתחרים ומילות מפתח - לוקחים דף ועט ומתכננים איך יראה האתר פחות או יותר. איזה עמודים יקשרו לאיזה עמודים, איך כל הפריסה של האתר תיראה, מה המסלול שיעבור הלקוח באתר לפי מה שאנחנו רוצים להשיג שם- בניית מותג, חיזוק אמינות ומקצועיות המותג, יצירת קשר או ביצוע רכישה. מומלץ לעשות את אפיון האתר לאחר שקראתם והעמקתם בתכונות שחשוב שיהיה באתר על פי מנוע החיפוש בו תרצו לקדם את האתר- גוגל, יאנדקס וכו, תלוי כמובן בשוק שאתם פונים אליו. גם בזמן אפיון האתר אסור להתעלם ממה שהמתחרים שלכם עושים, זה יעזור לכם מאוד להבין מה חסר באתרים שלהם, מה לא מובן, מה עובד ולהשליך את המידע הזה על מה שהייתם רוצים שיהיה באתר שלכם.


חשוב מאוד: לא לשכוח לאפיין גם את הנראות של האתר במובייל. היום יותר מ50 אחוז של כניסות לאתר שלכם יהיו במובייל וזה כלי קריטי לקידום, להנגשת המידע ולהגעה לכמה שיותר אנשים בקרב קהל היעד שלכם.

אפיון אתר

בונים את האתר

כן, זה יותר מורכב מעוד סעיף ואפשר לכתוב על זה המון המון דברים. אבל על קצה המזלג : אחרי שהבנתם את השוק שלכם, אפיינתם את האתר הגיע הזמן להחליט באיזה פלטפורמה תבנו את האתר, להתחיל לעבוד במקביל על עיצוב ועל תוכן ראשוני שיופיע באתר. לא צריך לחכות שיהיו לכם עשרות עמודי תוכן, אבל חשוב שיהיה לכם ברור- מה התוכן שחייב להופיע כשהאתר עולה לאוויר לראשונה- כמו פירוט המוצר\שירות, אודות ועוד מידע רלוונטי לשוק והקהל יעד שלכם.

תוך כדי תנועה תוסיפו עוד תוכן, עוד עמודים וביטויי מפתח.


את האתר בונים על עקרונות SEO נכונים כדי לחסוך עבודה מיותרת בהמשך: שימו לב לזמן טעינת האתר, הנגשה למובייל, עמודים פנימיים באתר שמקשרים זה לזה, לינקים למידע באתרים חיצוניים, בנייה נכונה של לינקים לכל עמוד- ביטויי המפתח שלכם צריכים להמצא בתוך כל לינק של עמוד רלוונטי לאותו ביטוי מפתח. הטריק הוא לבנות עמוד לכל ביטוי מפתח: כך הביטוי מופיע בלינק של העמוד, בכותרת, בתיאור התמונה ובתוכן. כך לגוגל יהיה קל יותר לזהות את מילת המפתח באתר שלכם ולקדם אותו בהתאם.


רוצים להעמיק וללמוד עוד על עקרונות הקידום האורגני בגוגל? תוכלו לעשות את זה כאן.


סיימנו לבנות אתר- מה עכשיו?

קודם כל בודקים שהאתר מזוהה על ידי גוגל, בחלק מפלטפורמות בניית האתרים זה לפעמים קורה אוטומטית, לפעמים צריך לעשות את זה ידנית. עושים את זה דרך מערכת google search console ובכך אנחנו ''עוזרים'' לגוגל לקרוא ולזהות את האתר שלנו.


כמו כן, מחברים כבר בהתחלה את האתר למערכות שיודעות לקרוא ולזהות פעילות משתמשים באתר שלכם. על מנת להבין בזמן אמת כמה אנשים נכנסים לאתר, מאיפה הם מגיעים, כמה זמן הם שוהים בו וכך הלאה.

לשם התחלה מומלץ לעבוד עם google analytics שהיא תוכנה חינמית ולעקוב אחרי הנתונים גם במערכת google search console שתעזור לכם להבין איך אתם מדורגים מבחינת הSEO שלכם בגוגל.


למתקדמים: אפשר לחבר את האתר למערכות ניטור יותר חכמות (ויש אפילו חינמיות!) שיתנו לכם יותר נתונים ולמערכות שידעו לבנות לאתר שלכם מפות חום שיצביעו על איפה הגולשים לוחצים יותר, על מה הם מדלגים ואיפה הם נוטשים את האתר. יש גם מערכות מתקדמות שיודעות להקליט לכם בסרטון וידאו את כל הפעולות שהמשתמשים שלכם עושים באתר, זה יעזור לכם להבין לעומק איפה הם קראו יותר, התעמקו יותר, איפה הם גללו מהר, איזה תוכן הניע אותם לקרוא עמודים נוספים באתר, איזה תוכן עזר להם ליצור עמכם קשר ואיזה תוכן הוביל אותם לנטישת האתר.


כמו כן, ממליצה גם לשתול פיקסלים רלוונטיים באתר- של פייסבוק, גוגל וכאלה. זה יעזור לכם לטרגט את הקהל שלכם בהמשך במהלך הפרסום ברשתות השונות ולנסות לעשות רימרקטינג- לגרום לאנשים שכבר היו באתר שלכם - לחזור אליו.


כאן מחכה לכם הצ'ק ליסט המלא לכל מה שצריך לבדוק לפני שמשיקים אתר.


ניתוח נתוני אתר

מתחילים במערכת קידום

קודם כל, כמו שאמרנו: מפיצים את הבשורה: מפרסמים איפה שניתן שיש לנו אתר חדש. ומתכננים את אסטרטגיית הפרסום שלנו- בין אם ממומנת או כביכול חינמית.

זה לא קסם, זה הרבה עבודה על יצירת לינקים ושיתופי פעולה עם אתרים חיצוניים שיפנו אלינו, seo, יצירת טראפיק לאתר בצורה מכוונת כדי שגוגל יבין שיש פה תוכן רלוונטי ויתחיל לקדם אותנו אורגנית. אני בכוונה אומרת כביכול חינמית, קשה להגיע לתוצאות seo מדהימות בלי לייצר טראפיק משמעותי לאתר שלנו. הרבה פעמים אפשר להשיג את זה באמצעות קידום ממומן של קמפיינים שיתנו טראפיק לאתר כדי שישתלמו לנו בטווח הרחוק של הקידום האורגני.


מעדכנים תוך כדי תנועה

אם אכן חיברתם את האתר למערכות ניטור, אחרי שתצרו טראפיק ראשוני לאתר תוכלו ללמוד את הקהל שלכם טוב יותר, לחדד מסרים ולשפר את ביצועי האתר והמשפך השיווקי שלכם.





אז כמה כל הסיפור הזה עולה?

זה תלוי מה ואיך אתם בוחרים לעשות, אפשר לבנות ולנהל את הכל עצמאית על ידי הכוונה מקצועית שתנחה אתכם בצורה מסודרת בצורת ייעוץ נקודתי. פה חשוב לעבוד עם יועץ שמבין גם שיווק ואסטרטגיה שיווקית אבל גם מבין לעומק איך שיווק דיגיטלי עובד, איך אתר צריך להיות בנוי. רק אדם כזה יוכל להנחות אתכם לבנות אתר נכון, להפיק ממנו את המיטב ולשפר ביצועים תוך כדי תנועה.


אופציה נוספת היא להבין שגם הזמן שלכם שווה כסף ולתת למישהו שינהל לכם את כל התהליך מא ועד ת. קחו בחשבון שזה יהיה תהליך קצר יותר אבל גם יקר יותר בהתאם.

גם כשהולכים על האפשרות הזאת, אני ממליצה לעבוד בצורה צמודה עם בעל/בעלי המקצועי שמנהלים לכם את התהליך ובונים לכם את האתר, על מנת שתהיו מספיק בקיאים במה שהם עושים, תלמדו על התהליך ותוכלו לעשות חלק מהפעולות בהמשך לבד.


כאן מחכה לכם ההסבר המלא על כמה עולה לבנות אתר ואיך כדאי לגשת נכון להצעות מחיר בתחום.


בהצלחה! זה תהליך לא קצר, אבל הוא מרתק, מאתגר ובסוף התוצאות שלו מאוד מאוד מספקות.


יש לכם שאלה פרטנית? אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.

צריכים עזרה, ייעוץ או ליווי בתהליך? או מישהו שינהל את התהליך עבורכם? הנה מה שאני עושה.


590 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

Comments


קטגוריות:

bottom of page