top of page

פוסטים אחרונים:

או: אני רוצה לקבל עדכונים על מאמרים חדשים במגזין

שלחי לי תחתונים וגופיות

הנרשמים יקבלו את המדריך המלא והמקיף לדפי נחיתה. המדריך כולל מעל 60 עמודי תוכן והמלצות!
אני מתחייבת לא לשלוח לכם ספאם או להעביר את המייל שלכם לגורם חיצוני.
ההרשמה היא לעדכונים על פוסטים חדשים המתפרסמים אחת לשבוע לכל היותר.

  • Admin

טיפים לסייל בחנות דיגיטלית

סייל הוא לרוב מבצע גדול ורוחבי באתר (או בחנות פיזית) דמיינו בראש את המשפט האייקוני: ''סוף עונההההההה''. כל עסק מחליט מתי לעשות סייל בחנות שלו - זה יכול להיות בהתאם לסוף עונת השנה (נפוץ בחנויות אופנה), חלק מגחמה אישית (נניח סייל יום הולדת לחנות) כחלק ממבצעי חודש נובמבר (בלאק פריידי, סייבר מאנדי, שופינג IL ועוד), סייל לקראת השקת מוצר חדש, סייל כחלק משיתוף פעולה עם משפיעני רשת או מכל סיבה אחרת.


אבל כולם עושים סיילים, מי יותר ומי פחות.


אז הכנתי לכם את רשימת ההמלצות המלאה כשעושים סייל באתר - הרשימה שתעזור לכם להתכונן לסייל טוב יותר ולצלוח אותו בהצלחה.


אז בואו נתחיל:

טיפים לחנות דיגיטלית

הכינו את הקהל שלכם מראש לסייל, זה לא בושה להגיד להם לחכות למבצעים

כדי למקסם את תקופת הקניות ולבלוט מעל המתחרים שלכם, כדאי שתעדכנו את הקהל שלכם מראש שאתם משתתפים באירוע מכירה כזה או אחר, זכרו שסיילים זה זמן מעולה לחשיפה (לפני ואחרי המכירה) ולהגדלת הלקוחות שלכם גם לטווח הארוך. איך עושים את זה? בכל דרך אפשרית: בניוזלטר, ברשתות חברתיות, בפופ-אפ או באנר באתר שסופרים את הזמן לאחור לתחילת הסייל וכו.


בחרתם בקוד קופון? אפשרו להעתיקו בצורה קלה

הרבה פעמים לקראת אירוע מכירה ובמהלכו אנחנו מפיצים באנרים מרהיבים ברשתות חברתיות או שולחים במייל. הרבה פעמים מדובר בתמונה ולכן אי אפשר להעתיק את הטקסט מתוכה. שימו לב שהדברים החשובים הם לחיצים ומופיעים בטקסט נלווה שאפשר להעתיק בקלות - הלינק לאתר שלכם למשל והקוד קופון.

כשאתם נותנים קוד קופון כחלק מבאנר מעוצב, גם אם מדובר בקוד קופון הכי קל כמו: קטה123, זה מועד לבעיות, העתקה לא נכונה, שילוב רווחים מיותרים או אם הקוד קופון באנגלית אז המשחק של האותיות הקטנות ו\או הגדולות בכלל עושה בעיות. ואז המבצע לא מתעדכן בקופה והלקוח נתקל בתסכול תהומי ועלול לא להשלים את הרכישה. לכן - תנו קוד קופון פשוט שאפשר להעתיק בלחיצה או בסימון עכבר.


הבליטו את הסיילים באתר שלכם

אל תשכחו שאנשים מגיעים לאתר שלכם לא רק מקידום ממומן ו\או ניוזלטרים, הם יכולים להגיע ממנוע החיפוש, מההיכרות איתכם או מהמלצה. כמו כן, הם לא בהכרח מגיעים דבר ראשון לעמוד הבית, למעשה ממנוע החיפוש לדוגמא יש יותר סבירות שהם יגיעו למאמר בבלוג שלכם או לעמוד פנימי מאשר לעמוד הבית. לכן, הדגישו את הסייל שלכם באתר, הנגישו את המבצעים בצורה בולטת. זה יכול להיות בפופ-אפ, בהאדר, בלשונית ייעודית למבצעי סייל ועוד.


צרו תנועה נוחה בתוך האתר

בהמשך לסעיף הקודם, הקלו על הגולשים באתר, גם אלה שהגיעו על מנת לבצע רכישה וגם אלה שהגיעו ''במקרה''.

הנה כמה דברים שכדאי לעשות:

  1. להדגיש את המבצע- גם את המוצרים שבמבצע וגם את מחיר המבצע (והמחיר המקורי)

  2. לחבר בין מוצרים קשורים, דומים ומשלימים- הציגו בעמוד המוצר המלצות למוצרים שהרוכש יכול לרצות, החל ממוצרים שמשלימים זה את זה (נניח עט וקלמר, מגפיים ומטריה או מגפיים ומעיל) ועד מוצרים מבוקשים שאנשים רוכשים מאותה קטגוריה.

  3. לחבר בין קטגוריות- הכי קל לחבר בין מוצרים קשורים ודומים, אבל כדאי גם לחבר בין קטגוריות, על מנת לחשוף את הגולש לסוגי מוצרים נוספים בחנות הדיגיטלית שלנו.

  4. אם יש לכם תוכן שאינו מכירתי אבל קשור למוצרים בחנות- כדאי לשלבו בדף המוצר, לדוגמא: סרטונים, מאמרים או מדריכים שכתבתם. המטרה היא לתת לגולש יותר מידע, לעניין אותו להישאר עוד באתר.

שימו לב שהכל נעשה במידה ובטוב טעם, המטרה היא להשאיר את הלקוח עוד, לעניין אותו במוצרים רלוונטיים, אבל לא ליצור עומס.


פופ-אפים באתר

במידה והחלטתם לשים פופ-אפ שמודיע על המבצע באתר, מדובר בהחלטה מבורכת אבל חשוב לשים לב לכמה דברים שימנעו מהפופ-אפ להיות הדבר הכי מעצבן בעולם בתהליך הרכישה:

  1. הגדירו באילו עמודים הפופ-אפ יופיע. אין בו צורך כשהלקוח כבר הבין שיש מבצע והוא נמצא בשיא תהליך הרכישה: הוספת דברים לסל וביצוע תשלום. הבנו שיש מבצע, אנחנו רוצים לשלם, שחררו אותנו מאימת הפופ-אפ.

  2. הגדרו כמה פעמים הפופ-אפים יופיעו פר לקוח- ככל שיש לי יותר מוצרים באתר יש סיכוי שהלקוח יפתח את האתר במספר עמודים במקביל או ישוטט זמן רב באתר במטרה למצוא את מה שהוא מעוניין לרכוש. אין צורך בכל טעינת עמוד ובכל מוצר להקפיץ את הפופ-אפ שוב. עד 3 פעמים פר גולש זה לגמרי מספיק ומדובר בהגדרה טכנית מאוד פשוטה בעולמות הפופאפ.





אמינות ובטיחות

גם אם האתר שלכם ותיק ומוכר וגם אם מדובר באתר חדש, בדקו כיצד אתם יכולים ליצור אמינות בקרב הגולשים שלכם, גם היום בעולם שכולו אונליין אנשים עדיין חוששים לרכוש מאתרים פחות מוכרים. איך עושים את זה?

  1. ציינו האם התשלום אצלכם הוא מאובטח ובאיזה אופן.

  2. אם יש לכם את האפשרות - אפשרו ללקוחות לשלם באמצעות פייפאל.

  3. ישנם תוספים המאפשרים ללקוחות להשאיר דירוג ותגובה על מוצר, במידה ויש לכם מספיק רכישות עבר בשביל לדרג - הוסיפו את האופציה ובקשו מהלקוחות לדרג את המוצרים שרכשו בתוך האתר. (אפשר לדרבן אותם לעשות זאת באמצעות מתן הנחה לרכישה הבאה)

  4. במידה וסעיף שלוש לא מתאפשר לכם, השתדלו לאסוף המלצות והוסיפו אותם באופן ידני באתר בעצמכם (כלומר אתם תוסיפו אותם באתר עם שם הלקוח ולא הלקוח יוסיף את המלצה ישירות באתר).

הנה דוגמא באתר יוניקלו: יש בכל מוצר את האופצייה להוסיף פידבק על המוצר, סיכום של כל הפידבקים שניתנו עד כה (ציון כללי, וציון ממוצע לפי קטגוריות שהם הגדירו כמו גודל, אורך ואיכות) ולאחר מכן פירוט התגובות המלאות כולל היכולת לסנן אותן לפי סדר התווספות לאתר וכו. כל הנתונים האלה מגברים ומחזקים את אמינות המוצר ומקלים על היכולת של הצרכן לבחור את המוצר הרלוונטי לו ללא חשש של חוסר התאמה במידה אפילו:



עוד טיפים על איך לבנות ולהציג את המוצרים בחנות שלכם בצורה יעילה - תוכלו לקרא בהרחבה כאן.


תהיו הוגנים במחירים- אל תרמו את הלקוח

לצערי יש נטייה של אתרים רבים לנסות לרמות את הלקוח בתקופות של סיילים גדולים (בעיקר הסיילים של חודש נובמבר), להציג מחיר מבצע זהה למחיר המקורי של המוצר ולהעלות רק בשביל מראית העין את המחיר המקורי. אסטרטגיה בעייתית נוספת היא לצאת בהצהרות כמו: ''כל האתר ב90 אחוז הנחה'' אבל להסתיר חלק גדול מהפריטים הקיימים באתר על מנת לא לחרוג מההצהרה שכל האתר במבצע וכו וכו.


מהלכים כאלה גורמים נזק עצום לתדמית שלכם ויש סיכוי שלקוחות ישימו לב לזה, בטח לקוחות קבועים ובטח לקוחות שעשו מחקר שוק על המוצר שאתם מוכרים מראש (במקרה שמדובר במוצר יקר). לקוחות שישמו לב לתרמית לא רק לא יבצעו רכישה בשעת הסייל אלא יש סבירות רבה שלא יחזרו לרכוש מכם מעולם.

לכן, הימנעו מכך.


בדקו את היכולות הטכניות של האתר שלכם

יכולות טכניות יכולות להיות עקב אכילס משמעותי כשאנחנו יוצאים בסייל גדול, אתרים גדולים וקטנים נופלים או חווים באגים במהלכי מכירה אטרקטיביים ולכן מומלץ לעשות בדק בית לפני שאתם יוצאים במבצעים חסרי תקדים. הנה כמה דברים שכדאי לבדוק:

  1. בהרבה מהאתרים יש מגבלה על תעבורת רשת חודשית - בדקו מה התעבורה הממוצעת שלכם בחודש ואם קיימת מגבלה במערכת בה האתר שלכם בנוי. שימו לב שתעבורה לא נמדדת בכמות הכניסות אלא בכמות הדאטה שהלקוח מוריד - כל עמוד ותמונה שנטענים נספרים בתעבורה, לכן חשוב לבדוק ספציפית את הנתונים הטכניים של התעבורה ולא בגוגל אנליטיקס.

  2. מגבלה על כמות מיילים יוצאים - על כל רכישה באתר יוצאים מהמערכת מספר מיילים, לרוב שניים ואף יותר: מייל קליטת הזמנה ללקוח, מייל אישור הזמנה ללקוח, מייל על רכישה באתר לבעלי האתר ועוד ועוד. לכן חשוב להבין מאיפה ואיך יוצאים המיילים האלה טכנית והאם קיימת מגבלה (יומית או חודשית) על כמות המיילים היוצאים ולהגדיל אותה בהתאם לצפי המכירות. את אותו הדבר צריך לבדוק גם לגבי שירות החשבוניות שלכם.

  3. בדקו שיש מי שיעזור ויתן לכם תמיכה טכנית בשלב הסייל, שיש לכם איך לדבר עם הפלטפורמה בה בניתם את האתר, עם האחסון שלכם וכו.

  4. בדקו שכל מחירי המבצעים שלכם התעדכנו בהתאם לנדרש בזמן וכל הנתונים הרלוונטיים מוצגים ללקוח. על איך עושים את זה מראש בווקורמס כתבתי בהרחבה כאן.


כל מה שאפשר להכין מראש - הכינו מראש

לא משנה אם יש אחוזי הנחה גורפים על המוצרים באתר או שבחרתם לאפשר ללקוחות שלכם לקבל הטבה באמצעות קוד קופון - בדקו והכינו הכל מראש: מתי תוקף הקופון מתחיל ומתי הוא מסתיים, לאיזה מוצרים הוא נותן הנחה,בדקו שהקוד קופון עובד, הגדירו האם הוא תקף בכפל מבצעים ועוד.

אם מדובר על הנחות גורפות- תזמנו את ההנחות למועד הרלוונטי (ואל תשכחו לבדוק שהכל מתעדכן בזמן), בדקו את מועד סיום ההטבה במערכת (האם זה מסתיים בחצות למשל אז שיסתיים בחצות של היום הנכון) ועוד.

אם יש לכם באנרים, פופ-אפים, ניוזלטרים שאתם רוצים לשלוח או לפרסם עם תחילת המבצע - דאגו שהכל יהיה מוכן ומוכן להפעלה באופן אוטומטי או בלחיצת כפתור.





תעשו בדיקות!

אל תחכו לרגע בו תקבלו פניות מלקוחות על דברים שלא עובדים, בדקו את כל תהליך הרכישה שלכם מא' ועד ת' כשאתם לא מחוברים לאתר כמנהלי האתר (אלא כלקוח מזדמן), בדקו שתהליך הרכישה ברור, שקוף, מאורגן. שהקופונים והמבצעים מתעדכנים בקופה, שאישור ההזמנה יוצא ללקוח וכך גם החשבונית.

בדקו גם שמאחורי הקלעים שלכם הכל מתעדכן כמו שצריך, שלא תפספסו הזמנות - שאתם מקבלים עדכון על מוצר שהוזמן, על רכישה שכשלה וכו.


משפך שיווקי או: מה עושים עם מי שלא רכש?

זה מאוד מאוד רלוונטי בעונות סיילים - בהם יש עומס כבד מאוד על הלקוחות מכל כיוון והם כבר מבולבלים מהשפע, אבל גם כשאתם יוצאים במבצע חסר תקדים או בשת''פ כלשהו - תמיד יש את המתעניינים שלא ירכשו.

יכולות להיות המון המון סיבות למה הלקוח לא השלים את הרכישה: חוסר בתזרים מזומנים, בלבול, עומס, חוסר הבנה של יעילות המוצר שלכם, מחיר זול יותר אצל המתחרה, חוסר היכרות עמכם כמוכרים ועוד ועוד.

אבל כל לקוח שלא משלים רכישה יכול להיות התחלה של מערכת יחסים שתשתלם לכם בעתיד - כשהלקוח יהיה בשל יותר לרכישה.

אז מה עושים? לא מפספסים את מי שלא רכש: מאפשרים להם להירשם לרשימת תפוצה על מנת לקבל עדכונים על מבצעים נוספים (אפשר לתת קוד קופון לנרשמים לניוזלטר ובכך לצ'פר אותם ולעודד אותם לחזור לרכישה עתידית), מתקינים פיקסלים על מנת לטרגט את הלקוח לאחר מכן בפלטפורמות השיווק הרלוונטיות (גוגל, פייסבוק, טאבולה, לינקדין, אינסטגרם וכך הלאה), לעודד את הלקוח לעקוב אחריכם ברשתות חברתיות (דאגו שהן יהיו אטרקטיביות ומעניינות מספיק כדי שהלקוח ירצה לעקוב אחריכם) וכל מהלך שתוכלו לבצע על מנת לשמר ולתת יחס אחר ללקוח שלא ביצע רכישה במעמד הסייל.


הנה דוגמא באתר יונקלו- פופאפ שמזמין אותי להירשם ולקבל הנחה של 10 דולר בקנייה הראשונה באתר. אגב תצוגת הפופ-אפ משתנה בהתאם לעמוד בו אני נמצאת. למשל בקולקציית הגברים יופיע פופ-אפ עם דמות גברית ולהפך בקולקציית הילדים או הנשים.


פופ אפ באתר

אל תזניחו את הקידום האורגני בגוגל (SEO)

להרבה טראפיק לאתר ולעמודים ספציפיים יכולה להיות השפעה רבה וחיובית על קידום האתר שלכם בגוגל, הבעיה היא שהרבה פעמים דווקא אלה שמשקיעים במאמרים וקידום אורגני בגוגל שוכחים שיש צורך להזין ערכי SEO גם בכל הקשור לחנות הדיגיטלית שלכם.

הקפידו על כותרות ותיאורי מטא לעמודי המוצר והקטגוריה שלכם, הוסיפי תגיות מטא ותיאורים גם לתמונות שלכם. לתמונות יש חשיבות והשפעה רבה בהבאת תנועה לאתר, שכן בכל הנוגע למוצרים הרבה פעמים הלקוחות מחפשים את מבוקשם על פי תיאור ספציפי או תמונות ולכן יש חשיבות רבה לתיאורי המטא של התמונות.


הורדתם מוצר מהאתר? בין אם הוא לא במלאי או בין אם אתם לא מוכרים אותו- אל תמחקו את המוצר וזהו, בצעו הפניית 301 למוצר דומה, מוצר משלים או לקטגוריה הרלוונטית על מנת להימנע מעמודי שגיאה מרובים באתר שיכולים לפגוע אנושות בקידום האורגני שלכם בגוגל.


רוצים להרחיב עוד על קידום אורגני בגוגל? תוכלו לעשות את זה כאן.

עוד על קידום אורגני של חנויות מקוונות - תוכלו לקרוא כאן.


ניהול מלאי

במידה והנכם מוכרים מוצרים פיזיים ולא דיגיטליים וכתוצאה מכך תלויים במלאי; הקפידו על ניהול מלאי מאורגן במהלך הסייל. הזינו את מגבלות המלאי באתר, כך שיתעדכן אוטומטית כשמלאי של מוצר מסוים מסתיים (על מנת למנוע אכזבה מלקוחות או זיכויים), אפשרו גם ללקוחות שלכם להשאיר פרטים על מנת להתעדכן כשהמלאי חוזר. ככל שתהיו שקופים ומאורגנים יותר תוכלו לחסוך לעצמכם התעסקות לאחר הסייל וכמובן לא תאכזבו את הלקוחות שלכם.


הנה דוגמא מאתר Guilty: מוצר שחסר במלאי ניתן לראות בברור גם בתצוגה הראשית של החנות או החיפוש שהמוצר חסר במלאי, כשנכנסים למוצר עצמו - הוא עדיין מופיע, אפשר לקרוא עוד עליו, לראות את המחיר שלו, אין אפשרות להוסיף לסל אבל אפשר להשאיר מייל ולהתעדכן כשהוא חוזר למלאי:


איך להציג מוצר בחנות שאינו במלאי

ובתוך המוצר עצמו:


עוד דוגמא זה מהאתר המעולה של בירבזאר: המוצר אינו נמצא במלאי ואומנם לא ניתן להשאיר פרטים כדי להתעדכן כשהוא חוזר, אבל בהחלט ניתן לראות את התאריך המיועד (ובמקרה כזה סופר חשוב באמת לעמוד בהבטחה שלכם לגולשים). בנוסף אפשר לראות שהמוצר לא ירד מהחנות, הוא עדיין מופיע שם אבל ללא היכולת להוסיף אותו לסל:


שירותיות וחווית לקוח

גם אם תעשו את ההכנה הטובה ביותר, טעויות ושגיאות יכולות לקרות בתהליך הרכישה אונליין, גם אם מדובר בטעויות אנוש - דברים שלא הובנו, הזמנות שבוצעו בטעות, ביטולי הזמנות, משהו שאתם פספסתם וכו, כמו גם באגים ובעיות טכניות כאלה או אחרות. לכן, אם החלטתם לצאת לסייל, היו ערוכים וזמינים לתת מענה לפניות ושאלות שיגיעו מלקוחות ולטיפול בבעיות טכניות בזמן אמת. ההמלצה שלי היא להיות מוכנים ולבצע חלוקת תפקידים בהתאם ליכולת: מי נותן מענה טכני, מי נותן מענה חשבונאי ומי מרכז ומקבל את כלל הפניות מהלקוחות על מנת להשיב להם ולנתב את הבעיה למענה הרלוונטי.


בנוסף למענה הנגישו בצורה נוחה ללקוחות את הדרכים ליצור איתכם קשר: במייל, בווטסאפ, רשתות חברתיות וכו. ככל שתהיו יותר נגישים תוכלו לפתור את הבעיות בצורה טובה וקלה יותר.


זכרו שגם לחווית המשתמש וגם לחווית הלקוח בתהליך יש חשיבות עצומה על האם הלקוחות ירצו לחזור ולרכוש מכם בעתיד או לא ולכן כדאי להשקיע את הזמן, התכנון וההכנה גם לכך.


תיאום ציפיות לגבי המשלוח

הרבה פעמים כשעושים סייל גדול ומאוד משתלם - יש הרבה ביקוש, דבר היוצר עומס על ההספקה והמשלוח של ההזמנות. לכן בתקופה זו כדאי לעשות תיאום ציפיות עם הלקוח בכמה רמות:

  1. מראש בעמוד המוצר או טרם סגירת ההזמנה - ציינו את תקופת זמן השילוח, תוך כמה ימי עסקים המשלוח יגיע לבית הלקוח. עדכנו מראש אם ייתכנו עיכובים, זה יכול למנוע ביטולים ועוגמת נפש לכם וללקוחות שלכם.

  2. חזקו את וודאות הלקוח - עדכנו אותו כשההזמנה נקלטה במערכת (מדובר במייל אוטמטי לרוב אבל חשוב מאוד), מתי בוצע החיוב, מתי המשלוח יצא לדרכו ומתי השליח עתיד ליצור קשר להספקה

  3. עדכנו על דחייה בלתי מתוכננת בהספקת המשלוח


כל הזמן תלמדו והסיקו מסקנות

על כל מהלך שאתם עושים בעסק אפשר ללמוד על מה לשפר, אז נצלו גם את ההזדמנות הזו כדי ללמוד ולהשתפר. הנה כמה רעיונות לאיך עושים את זה:

  1. חברו מערכת של מפת חום לאתר שלכם - על מנת לראות בזמן אמת איך גולשים מתנהגים באתר, על מה הם לוחצים יותר ועל מה פחות, באיזה עמודים הם גולשים ומאיזה כפתור בדיוק הם מגיעים לשם. אפשר לקבל המון מידע מלראות בלייב את התנהגות הגולשים באתר שלכם ולאתר את כל המקומות שפחות מקדמים את הצרכים שלכם. עוד על מערכות של מפות חום אפשר לקרוא בהרחבה כאן (כולל סרטון הדרכה).

  2. חברו מערכות ניטור מידע לאתר- על מנת לאסוף נתונים מספריים ודאטה על מהלך הקידום שלכם. לדוגמא: גוגל אנליטיקס, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה כאן. ועל החשיבות של איסוף מידע והסקת מסקנות מנתונים תוכלו לקרוא בהרחבה ממש כאן.

  3. בסוף הסייל שבו לנתח את המהלכים ולתעד הכל במילים שלכם: מה עבד לכם טוב, מה לא עבד לכם טוב, מסקנות לסייל הבא. תתפלאו לראות כמה תובנות תוכלו להוציא מעצמכם כשהכל עוד ממש טרי בראש וכמה זה יעזור לכם במבצע הבא.

שיהיה לכם בהצלחה בכל מהלך של קידום ומכירה באתר שלכם!

רוצים לקבל עוד עדכונים וטיפים לאתר שלכם בפרט ולשיווק ככלל? מוזמנים להירשם לקבלת עדכונים כאן.

594 צפיותתגובה 1

פוסטים קשורים

הצג הכול

1 Comment


Ronit Kfir
Ronit Kfir
Jun 20, 2023

מי כמוני יודעת שחשוב לבדוק את תכולת חבילת המייל שלי במבצעים... איזה בית ספר מעולה היה לנו עם זה! תודה על הטיפים, שמחה שאת כאן לשמור עלי לפני מבצעים ובמהלכם!

Like

קטגוריות:

bottom of page